La Jove Orquestra de Cerdanyola continua
descobrint com a escenaris musicals espais emblemàtics de la ciutat i en el seu
concert anual, aquest any dedicat a la música barroca i en homenatge a Bach,
escollien l'església vella de Sant Martí per a la seva actuació. Més de 150
persones acudien a la cita anual de la JOC en el concert de 'Bachdenburg'.
—
El lligam que l'orquestra va establir entre música,
indústria i ciència en els seus anteriors concerts, primer a la fàbrica ja
enderrocada d'Aiscondel i després al Sincrotró Alba, deixava pas diumenge
passat a una actuació molt més íntima, amb formació menys simfònica i amb més
independència d'instruments en un espai de recolliment i que forma part de la
història de la ciutat.
La JOC presentava un repertori barroc per una església
de tradició gòtica amb elements renaixentistes. Johann Sebastian Bach era
l'homenatjat en aquest concert en el que els solistes cobraven protagonisme i
eren els encarregats de marcar la direcció amb un programa que obria el Concert de Brandenburg número
3 de Bach, continuava el Concerto
Grosso número 8d'altre barroc, Arcangello
Corelli, i tancava el Concert
per a violí i oboètambé de Bach.
La concertino i primera violí de la JOC, Mariona Casanovas,
explicava que en aquesta ocasió s'ha dividit l'orquestra en dos, el que ha
suposat una dificultat afegida a l'hora d'assajar, i s'ha volgut donar
prioritat als solos.
L'església vella de Sant Martí s'omplia d'un públic
sempre fidel a la cita anual amb la Jove Orquestra de Cerdanyola, que gaudia de
la complicitat i la il•lusió mostrada pels músics, que es deixava endur per una
interpretació de qualitat i que redescobria, d'una forma singular, un espai com
és l'església vella que es troba en procés de restauració. Casanovas explica
que, a diferència de les actuacions anteriors, l'espai dóna més intimitat al
concert.
Espai íntim i idoni per a la interpretació de música
barroca
Per a la cap de violes de la Jove Orquestra de
Cerdanyola, Laia
Capdevila, no hi ha un espai més adequat on interpretar el Concert de Brandenburg de
Bach ja que era en les esglésies on s'interpretava gran part de la música
barroca i Bach era el mestre de la capella. Capdevila, però, indica que fer una
actuació com aquesta en una església també té les seves dificultats ja que hi
ha molta ressonància i l'obra de Brandenburg té una gran densitat musical.
Abans de començar
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada